Zajímá vás jak může vypadat dlouhodobá spolupráce s externím grafickým studiem? Podívejte se jak jsme na to šli s českou oděvní značkou Pietro Filipi.
Martina, nová vedoucí obsahového marketingu, nebyla spokojená s dosavadní úrovní grafické prezentace Pietro Filipi a udělala výběrové řízení na nového dodavatele. Marathon byl vybraný z šedesáti uchazečů. Úspěšná realizace první zakázky vedla k dalším, až se naše spolupráce rozrostla na téměř veškeré grafické práce, které Pietro Filipi potřebovalo.
Product Guide je školící materiál pro zaměstnance. Katalog oblečení, který slouží prodejním asistentům, aby toho o produktech věděli co nejvíce a dokázali zákazníkům popsat vlastnosti nabízeného zboží. Obsahuje fotodokumentaci s popisky určujícími původ, materiálové složení, návrháře nebo třeba vhodný styling. Pro zvýšení povědomí o značce Pietro Filipi jsme zařadili také informace o historii a firemní poslání.
Product Guide vznikal poprvé, nebylo z čeho vycházet. Nikdo předem nedovedl přesně určit jaké složení a rozsah bude mít finální katalog. Výběr kapitol a jejich obsah vznikal za běhu. Proto jsme se předem domluvili na širším finanční rozmezí, kde se v rámci realizace můžeme pohybovat. K tomu jsme stanovili hodinovou sazbu. V průběhu projektu jsme se vzájemně informovali o tom, v jaké fázi projektu se nacházíme, kolik nás toho ještě čeká a jak jsme na tom s hodinami, tedy jak si stojí rozpočet. Od toho jsme pak odvíjeli další kroky.
Texty a hrubý obrazový materiál připravoval klient. My jsme byli oporou ve věcech souvisejících s prezentací značky a strukturou. Plně na svědomí jsme pak měli vizuální design až po doručení vytištěných katalogu. Na Produkt Guidu souběžně pracoval tým pěti lidí. Ve spolupráci nám pomohly online sdílené Google docs.
Katalog jsme stihli v šibeničním termínu a prodejci ho uvítali s velkou radostí. Potom co si ho zaměstnanci osvojili, klient zorganizoval zpětnou vazbu, na základě které bychom mohli příští ročník dále vylepšit. Sešla se řada dobrých podnětů i chvály. „Po designové stránce opravdu bomba! Dali jsme na Product guide i nalepovací kódy, aby nám je nikdo nemohl ukrást nebo snad okopírovat.“
Brožurka k oslavě vzniku firmy je dobrým příkladem zvyšování hodnoty značky v očích zákazníků. Historie firmy, jak a kdy to celé začalo, sliby, které naplňujeme a představení toho nejcennějšího co módní oděvní značka má – svých návrhářů.
Na koncepci této brožurky jsme se podíleli od samého začátku. Navrhli jsme intimní kapesní formát. Aktuální propagovaný slogan byl „Made in Czechoslovakia“, který nás inspiroval ke svátečnímu převázání brožurky mašličkou z trikolory. Brožurky pak dostávali zákazníci k nákupu.
Lookbooky jsou k dispozici na prodejnách a slouží pro inspiraci zákazníkům. Jsou prezentací nové kolekce na modelech v knižní formě. Krásné modely, krásné fotografie a krásná knižní vazba. Pak už stačí málo. Třeba jen jedna barva a prostá úprava písma. Tak získáme prostor, aby mohlo vyniknout to nejdůležitější – šaty.
Z jedné strany tahák, jak kombinovat barvy obleků a z druhé strany 5 tipů, jak vybírat barvy do pánského šatníku. Tohle není leták na jedno použití. Je to pomocník, ke kterému se budete vracet a typicky ho budete potřebovat ve chvíli, kdy stojíte u šatníku. Proto jsme z tiskoviny vytvořili ramínko, které si můžete zavěsit přímo do šatníku, tak abyste ho měli po ruce v pravou chvíli.
Začalo to školícím materiálem pro zaměstnance a postupně se spolupráce rozrostla na téměř veškeré grafické práce, které v Pietro Filipi potřebujeme. Udělali jsme spolu visačky, lookbook, brožurku k 25. výročí a zdaleka nekončíme. Adrian a Martina z Marathonu jsou velmi pečliví, komunikují rychle a nad svou prací dokáží přemýšlet ze všech možných úhlů. Zatím vždy dodrželi deadline, což je mezi dodavateli svátost. Jsou to opravdoví profesionálové. Doporučuji!
Formuláře nejsou v lásce, přitom je to úžasný nástroj, který zeefektivňuje proces komunikace, pokud je dobře udělaný. Jako u každé tiskoviny je prvním předpokladem funkčního formuláře pochopení jeho účelu a kontextu situace, v které je používaný. Dobrou praxí je následné testování zkušebních verzí, abychom si ověřili, že jeho uživatele mu skutečně rozumí a dokáží ho správně vyplnit.
Pro Pietro jsme navrhli dva formuláře. Formulář pro úpravu oděvu a rezervaci oděvu. Oba formuláře mají dvě části. Jednu dostává zákazník a druhá zůstává na prodejně spolu s oděvem. Část formuláře určeného pro prodejnu má kulatou perforaci pro navlečení formuláře na ramínko, tak aby byl formulář v praktickém spojení s oděvem ke kterému patří.
Potom co došlo k fúzi Pietro Filipi s finanční skupinou C2H a Karou, ze střední firmy se stal korporát se sedmi sty zaměstnanci.
U této příležitosti jsme byli osloveni ke grafickému designu vnitropodnikových novin, které by měly za cíl informovat o tom, co se v podniku děje, jaké jsou plány a kdo za tím vším stojí.
Do druhého Product Guideu jsme zapracovali zpětnou vazbu z předešlého ročníku a díky naší předchozí zkušenosti a dobře navázané spolupráci jsme obdobný objem práce jako na prvním ročníku, zvládli za polovinu času.
Trička vytvořená ve spolupráci s Aňou Geislerovou a Pietro Filipi. Včelám jsme věnovali samostatný projekt. Více se dočtete v Save the Queen.